Pazar 09 Ekim 2011 16:56

Kadınlar için için kahve!

Yazan admin Kategori Sağlık

Kahveyi sıklıkla tüketen kadınlarda depresyon riskinin azaldığı belirlendi.

ABD’li uzmanlar tarafından yapılan bir araştırma, sıklıkla kahve içen kadınlarda depresyona girme eğiliminin, kahveyi nadiren tüketen hemcinslerine göre yüzde 20 oranında azaldığını ortaya koydu.

Araştırma ekibinde yer alan Harvard Üniversitesi’nden Alberto Ascherio, kahve tüketiminin enerjiyi arttırdığını ve iyi hissetmeyi sağladığını belirterek, bu son araştırmanın, uzun süreli ve kronik hale gelen kafeinli kahve tüketiminin
etkilerini ortaya çıkarmayı amaçladığını ifade etti.

Araştırma kapsamında, ortalama yaşları 63 olan yaklaşık 50 bin kadının yıllar içindeki kahve tüketme sıklığının incelendiğini kaydeden Ascherio, düzenli olarak günde 4 fincan ya da daha fazla sayıda kahve içen kadınların, kahveyi
sıklıkla tüketmeyen kadınlara oranla yüzde 20 daha az depresyona girdiğinin saptandığını belirtti.

Uzmanlar ayrıca, çok sık kahve içen kadın ve erkeklerde Parkinson hastalığına yakalanma riskinin de azaldığını belirledi.



Yorum Yapın